Marketing en Promotiemateriaal

RealGen voor onze social media

Saturday, 6-10-2018  

Een tijdje geleden waren wij voor onze organisatie op zoek naar een bureau dat ons kon bijstaan in social media marketing. Voor het benaderen van onze doelgroep hebben we al een aantal trajecten lopen, maar social media schoot daar nogal bij in en daarom hebben we gekozen voor RealGen en hun benadering. We hebben diverse partijen overwogen en daarbij ook overwogen of we niet de expertise zelf in huis moesten halen, maar het is een heel bewuste keuze geweest om dat laatste juist niet te doen. Een bureau heeft vaak toch meer kennis in huis, weet andere ingangen en benaderingen en in onze samenwerking met RealGen hebben we ervaren dat zij precies weten hoe ze social media moeten gebruiken voor het bereiken van de voor ons relevante doelgroepen.

Waarom wij voor RealGen hebben gekozen

We hadden zoals gezegd meerdere bureau’s geselecteerd en zijn daarbij eerst uitgegaan van de website van elk bureau. De website van RealGen, realgen.nl is helder en duidelijk opgezet en sprak ons direct aan. De diensten die RealGen biedt worden uitgebreid omschreven en zijn los af te nemen. Dit vinden wij prettig, want bij de grotere full-servicebureau’s zit je vaak vast aan grote pakketten, service level agreements, etcetera. Allemaal zaken waar wij niet op zaten te wachten. Wij wilde echt vakmanschap op het gebied van social media marketing en RealGen sprong er voor ons duidelijk uit. Na een eerste kennismakingsgesprek en onze wensen en eisen op tafel gelegd te hebben heeft RealGen het plan voor ons gemaakt, met:

  • Het inrichten van diverse social media accounts
  • De reeds bestaande accounts optimaliseren
  • Campagnes inrichten
  • A/B-testen uitvoeren
  • Monitoring en rapportage

Praktisch en pragmatisch, daar houden wij van. RealGen heeft goed geluisterd naar onze randvoorwaarden voor deze werkzaamheden. Met name bij de inrichting van campagnes en het instellen van de doelgroepen voor deze campagnes. Ondanks dat we door heel Nederland opereren hebben we een aantal piekregio’s waarin onze dienstverlening meer aanspreekt bij een groter publiek. We hebben deze informatie uiteraard gedeeld, samen met een doelgroepomschrijving en verdere demografie, waaronder:

  • Geslacht
  • Bandbreedte voor leeftijd
  • Opleidingsniveau
  • Specifieke interesses
  • Gezinssamenstelling

Deze en andere zaken bepalen onze doelgroep. Daarbij heeft RealGen ons heel zorgvuldig geadviseerd over het instellen van de bepaalde doelen en de wijze van de benadering. Wij hebben altijd voor ogen gehad om met één vast campagnebeeld te werken, maar we kregen al snel het advies om meerdere soorten uitingen te gebruiken en daarmee te testen, zodat de minder goed werkende uitingen uiteindelijk gestopt konden worden en de betere uitingen het resterende budget meekregen. Het voordeel is dat je daardoor meer waar voor je geld krijgt en dit was één van die adviezen waar we nou juist de expertise van RealGen voor nodig hadden. Wij zijn dan ook uitermate te spreken over de dienstverlening die we hebben ontvangen. De aanpak is heel persoonlijk en er is echt aandacht voor wat je als klant wilt bereiken. Dat vinden we erg belangrijk, want wanneer een bureau jou als organisatie of als merk niet begrijpt en denkt snel te kunnen verdienen aan het inzetten van geijkte campagnes en basisstrategieën, dan ben je eigenlijk je geld aan het verbranden en dat is zonde.

Alles bij elkaar

Voor ons is het dus erg belangrijk dat we dit traject zo positief hebben ervaren. We hebben er daarom voor gekozen om heel binnenkort weer met RealGen om tafel te gaan en te bespreken op welke manieren ze ons verder kunnen bijstaan. We hebben het idee dat er voor ons ook veel winst nog valt te behalen in zoekmachineoptimalisatie. Wat dat betreft is het fijn om alles bij één bureau te hebben.


Comments are closed.