Bedrijven en Bedrijfsleven

Purchase to Pay en Purchase to Pay Process

zaterdag, 28-7-2018  

“ICreative is uw expert op het gebied van Purchase to Pay (P2P): de kunst van het optimaliseren van het proces, vanaf aankoop tot daadwerkelijk levering en betaling. Zeker in de tegenwoordige veranderende markt is het zaak dit integraal aan te pakken en een duidelijke Purchase to Pay Process oplossing te zoeken. Hiermee zorgt u niet alleen voor een snellere bedrijfsvoering en minder gedoe, maar ook voor meer inzicht in uw bedrijfsuitgaven. Een must-have voor ieder bedrijf dat graag meer inzicht wil hebben in zijn bestel- en uitgavenpatroon!

Waar draait het om bij Purchase to Pay?

Het Purchase to Pay Process is feitelijk ieder proces dat te maken heeft met de manier waarop u producten en diensten besteld en betaald bij uw leveranciers. Het gaat onder andere over inkoop, goederenontvangst, factuurverwerking, sourcing, contractmanagement en spend analysis. Moderne bedrijven werken steeds vaker samen met diverse leveranciers en de toevoerstromen worden steeds complexer, en het is dan zaak goed inzicht te blijven houden in het Purchase to Pay Process. Zeker aangezien dit gehele proces bestaat uit allerlei gefragmenteerde deelprocessen, die ook nog eens worden uitgevoerd door verschillende werknemers, die vaak ook nog niet tot dezelfde afdeling vallen. Hierdoor is het voor inkoopafdeling moeilijk om controle te blijven houden op wat er gebeurd op inkoopgebied. En zeker als u uw inkoopproces wilt optimaliseren dan is het zaak hier eerst inzicht in te krijgen, zodat u weet wat er te optimaliseren is. ICreative helpt daarom inzicht te krijgen in alles wat maken heeft met uw Purchase to Pay, doormiddel van erkende softwareoplossingen. Hierbij verzamelen wij zoveel mogelijk data van verschillende plekken in uw bedrijf op een centrale plaats, waar u er direct inzicht heeft in uw Purchase to Pay Process.

Een grondige analyse van Purchase to Pay

Een belangrijk onderdeel van uw Purchase to Pay is de stroom van facturen die u binnenkrijgt. 90% van deze facturen wordt nog gewoon handmatig verwerkt, wat betekent dat er weinig inzicht in te krijgen is. Omdat juist deze stap in het Purchase to Pay Process enorm veel informatie bevat is de eerste stap die wij vaak aanraden het installeren van Optical Character Recognition (OCR) software, waarmee u al uw facturen kunt inscannen en omzetten naar digitale tekst. Het systeem kan dan deze informatie gebruiken om de factuur in te lezen en te verwerken. Zo kan bijvoorbeeld het factuurnummer direct worden opgeslagen, net zoals het bedrag, de leverancier en wanneer de factuur betaald moet worden. Zo heeft u alle belangrijke informatie die op een factuur staat direct bij de hand en is deze inzichtelijk in uw centrale systeem. Hierdoor wordt er plotsteling veel meer mogelijk: u kunt bijvoorbeeld een overzicht maken van wanneer u wat besteld heeft de afgelopen maanden, zodat u kunt zien of dit op tijd was. Ook weet u veel beter wat er met uw geldstromen gebeurd, want op deze manier krijgt u ook alle niet-betaalde facturen te zien. Zo weet u direct hoeveel er nog betaald moet worden en of u efficiënt met uw geld omgaat. Er is van alles mogelijk op het gebied van analyse van het Purchase to Pay Process, waar we u graag bij helpen. Standaard bevatten de softwarepakketten die wij aanbieden al een breed scala van analysetools, maar het is uiteraard ook mogelijk om in overleg een aangepaste analyse te ontwikkelen. Zo heeft u direct zicht op de zaken die van belang zijn voor uw bedrijf. Heeft u interesse gekregen of wilt u meer weten over Purchase to Pay? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.”


Comments are closed.