Creatief en Decoratief

Grafisch ontwerper met oog voor detail

woensdag, 19-12-2018  

Als grafisch ontwerper is het belangrijk dat je oog hebt voor detail. Het is soms de kunst om dingen te zien die eerder nog niet aan het licht zijn gekomen. Je krijgt, als grafisch ontwerper, erg veel te maken met diversiteit en vernieuwing. Zo zullen er regelmatig bedrijven zijn die hun flyers willen vernieuwen. Of er wordt een nieuw project opgezet waar ook een grafisch ontwerper aan het werk wordt gezet. Vaak wordt gevraagd om unieke ideeën. Soms kunnen deze echter wel gebaseerd zijn op oude projecten en ontwerpen. Bij Studio Olivier hebben wij een breed portfolio klaarliggen. We werken niet alleen digitale projecten en/of flyers. We hebben ook een project gehad waarbij het ontwerp op de muur is afgedrukt. Daarom is er voor iedere klant een passende ontwerper beschikbaar. Wij bieden garantie dat ieder klant blij zal worden met het eindresultaat.

De grafisch ontwerper werkt in vier stappen

Bij Studio Olivier bestaat het ontwerpen van het gewenste resultaat uit vier stappen. Ze vinden het belangrijk dat de grafisch ontwerper zijn ding kan doen. Tegelijkertijd betrekken ze de klant in het algehele proces. Dit is vooral belangrijk voor de klant. De klant wordt geacht creatief mee te denken. Zo voorkomt een grafisch ontwerper dat zij werk voor niets doen. Een grafisch ontwerper bij https://www.studio-olivier.nl/werkwijze-grafisch-ontwerper/ werkt in vier stappen. Bij iedere stap is de klant uitgebreid betrokken bij het gehele proces.

  • Stap 1: Het concept
  • Stap 2: Het ontwerp
  • Stap 3: De uitwerking
  • Stap 4: De oplevering

In de eerste stap staan de wensen van de klant centraal. Niet alleen wordt er gekeken naar de wensen. Er wordt ook gekeken naar de missie en de visie van het bedrijf wanneer daar sprake van is. Er wordt gekeken naar strategieën en doelgroepen. De grafisch ontwerper verduidelijkt de markt van de klant. Nadat dit allemaal duidelijk is, kan er gestart worden met het ontwerpen zelf. De tweede stap houdt in dat de ontwerper diverse schetsen maakt. Elke schets wordt voorgelegd aan de klant. Zo kan de klant kijken of de grafisch ontwerper op het goede spoor zit. Daarnaast worden ook de bedrijfswaarden, bedrijfscultuur en de doelgroep nader toegelicht. Op basis van alle voorgestelde schetsen wordt één ontwerp uitgekozen. Dit ontwerp wordt verder uitgewerkt in de derde stap. De uitwerking van de gekozen schets is niet altijd even makkelijk. Details zullen een steeds grotere rol spelen in het uiteindelijke plaatje. Ook in de derde stap legt de grafisch ontwerper alle uitwerkingen voor. Samen werken wij toe naar het eindresultaat. In de vierde stap is vooral het opleveren van het uiteindelijke eindresultaat een belangrijke taak. Echter kan de oplevering op verschillende manieren plaatsvinden. Zo kan de klant het ontwerp drukklaar ontvangen. Een andere mogelijkheid is dat Studio Olivier contacten legt met de drukkerij of een webbouwer.

Ontwerpen betekent communiceren

Studio Olivier kan niet zonder communicatie. Omdat iedere klant nauw betrokken wordt bij het ontwerpproces, is het belangrijk dat goede en gezonde communicatie mogelijk is. Wij controleren regelmatig of het ontwerp nog steeds past bij de klant en/of het achterliggende idee. Echter kunnen wij dat niet zonder dat de klant met ons communiceert. Van de klant vragen wij daarom ook communicatieve reacties. We handelen een ontwerp niet alleen af met een ‘ja’ of een ‘nee’. De basis van een goed ontwerp kan pas ontstaan wanneer de communicatielijnen openliggen. Ben je nieuwsgierig naar onze aanpak en wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Kijk dan op https://www.studio-olivier.nl/ voor onze portfolio. Neem contact met ons op als je vragen, ideeën of opmerkingen hebt. Ook dat is communicatie.


Comments are closed.