Helpdesk en Servicedesk

Een nieuwe baas, een nieuwe netwerkbeheerder

zondag, 6-1-2019  

Ik ben vorig jaar de baas geworden van het bedrijf waar ik inmiddels twaalf jaar werkte. Dat gebeurde vrij onverwachts, de voormalige leidinggevende werd ziek en ik was de enige die de competenties had om baas van een bedrijf te zijn. Ik ben echter niet eigenaar van het bedrijf, dus ik heb niet overal controle over. Het bedrijf waarbij ik werk is recentelijk een aantal keer overgekocht. Eerst hadden we gewoon Nederlandse eigenaren, toen Zweedse en uiteindelijk zijn we bij Amerikaanse eigenaren beland. Dat zorgde in de eerste instantie voor veel onrust binnen het bedrijf, er viel alleen niks aan te doen. Er moesten doordat het bedrijf nieuwe eigenaren had een aantal dingen veranderen, zo moest ik een nieuw pand uitkiezen. Een aantal mensen moest helaas ook ontslagen worden. Hoewel dat niet makkelijk was, wist ik hoe ik met deze situaties om moest gaan. Op een gegeven moment werd mij echter vertelt dat we ook gebruik gingen maken van een ander netwerk, omdat de ICT-afdeling volledig veranderen ging en omdat de Amerikanen bang waren dat met het oude netwerksysteem gegevens gestolen konden worden. Netwerkbeheer is iets waar ik weinig tot geen verstand van heb. Ik vroeg daarom iemand van de ICT-afdeling of hij me kon helpen. Hij raadde me aan het nieuwe netwerk opstellen over te laten aan de Amerikanen, zodat ze zeker wisten dat het nieuw netwerk goed was. Het was volgens hem geen slecht plan om een externe netwerkbeheerder in Nederland te hebben. Goed advies, dacht ik zo. Ik overlegde met de Amerikanen en na een meeting te hebben gehad besloten zij ook dat een externe netwerkbeheerder geen slecht plan was. Ik mocht de nieuwe netwerkbeheerder uitkiezen. Ik keek op internet rond naar bedrijven die het netwerk van ons bedrijf kon beheren, zodat wij  ons daar geen zorgen over hoefden te maken. Ik zocht op internet op ‘netwerkbeheerder voor bedrijven’, en ik kwam verscheidene websites tegen. Ik probeerde natuurlijk degene met de beste prijs in verhouding tot kwaliteit te vinden. Dit is de website waar ik uiteindelijk bij terecht kwam. https://www.proudinnovations.nl/netwerkbeheerder/.

De beste netwerkbeheerder die ik vinden kon

Ik heb niet alleen voor Proud Innovations als netwerkbeheerder gekozen omdat de bedrijfseigenaren daarmee instemden, er zijn veel andere redenen waarom uit alle netwerkbeheerders die ik kon kiezen Proud Innovations mij het meeste aansprak:

  • Dit bedrijf heeft een van de meeste competitieve tarieven.
  • Er worden veel verschillende diensten aangeboden, je kunt veel dingen uitbesteden.
  • Een van de professionelere bedrijven die ik tegen ben gekomen.

Nadat ik de website eens goed had doorgenomen, besloot ik contact op te nemen met Proud Innovations. Zij waren enthousiast om ons nieuwe netwerk te gaan beheren.

Onze ervaringen met de nieuwe beheerder

Wij werken inmiddels een tijdje met ons nieuwe netwerk en met Proud Innovations als netwerkbeheerder. Tot nu toe hebben wij alleen maar goede ervaringen gehad. Wanneer er problemen binnen het bedrijf zijn neem ik contact op met de netwerkbeheerder. Die worden dan zo snel mogelijk opgelost. De Amerikanen zijn ook tevreden over de nieuwe netwerkbeheerder, omdat we veel geld besparen door het netwerkbeheer uit te besteden. Onze ICT-afdeling moet op sommige gebieden samenwerken met Proud Innovations, en ook van hen hoor ik veelal positieve verhalen. Het contact tussen het bedrijf en de netwerkbeheerder is dus erg goed. Ik raad ieder bedrijf aan om zijn netwerkbeheer of andere diensten die met ICT te maken hebben uit te besteden, omdat het je veel geld en moeite besparen kan. Ik raad daarnaast ieder bedrijf aan om zijn netwerkbeheer uit te besteden bij Proud Innovations, omdat wij daar zo’n goede ervaring mee hebben. Lees meer…


Comments are closed.